Så var det på tide for Bobildama, Blindpassasjeren og bobilen Truls å legge ut på sin første tur.
Mange lurer kanskje på hvorfor bobilen heter Truls? Vi har funnet ut at han som begynte å kalle disse bilene bobil, het Truls, så derfor syns vi det er et passende navn.
Etter å ha fylt opp alle tanker, satte vi kursen nordover, og målet var Bø i Telemark. Verken Bobildama eller Blindpassasjeren er henrykt over å tømme toalettet, så vi har bestemt oss for forbrenningstoalett. (Mer om det senere). Truls var i god form, og Bobildama begynte å vende seg til stor bil. Vi rullet lett i ca 8 mil før vi ble enige om å prøve fasilitetene. Da oppdaget vi at vannet som Blindpassasjeren omhyggelig hadde fylt på, var på en mystisk måte forsvunnet. Der stod vi på veikanten, og ikke hadde vi med oss vannkanne.
Gode råd var dyre så vi oppsøkte erfarne bobilvenner. Det var bare en hake ved det, og det var at vi måtte kjøre 6 mil tilbake. Etter en oppklarende runde der, skulle vi stolt vise fram hvordan en elektrisk heve/senkeseng fungerer. Det var bare ett hinder, det skjedde ingenting da vi trykte på bryteren. Vel, med en nyoppredd seng klistret til taket, var det bare en ting å gjøre. Truls måtte vende nesen hjemover. På veien hjem fant vi ut at vi måtte stoppe hos datteren og svigersønnen. De hadde i det minste en vannkanne! Imidlertid ville Kenneth svigersønn se litt på sikringene, og jammen fant han en gul sikring som var defekt. Da vi tok ut Truls dagen før, spurte vi selgeren om det var nødvendig å ha sikringer i beredskap. Svaret var nei: «De går så sjelden». Heldigvis var det med noen reservesikringer, og en var gul, og dermed gikk senga både opp og ned.
Vi hadde nå bare en kjøretur på ca 3 minutter hjem og klokka tikket mot 21:00. Blindpassasjeren var mektig lei, men Bobildama er sta (eller skal vi si at hun har sterk egenvilje?), så hun sa: «er vi på tur så er vi på tur», og dermed snudde hun Truls og vi kjørte den samme veien tilbake. Vi fant en stor parkeringsplass som vi delte med rånerne i Tvedestrand for natten.
Det var første turen med Truls, og vi hadde bidratt til norsk veipolitikk ved å passere de samme bomstasjonene tre ganger!